Ads Powered By ClixSense


Tuesday, May 25, 2010

PAS MAKIN TERPERANGKAP DGN. AnWAR

1. Riuh rakan-rakan bukan Islam mahu memainkan peranan yang lebih besar dalam PAS. Jika dahulu ia antara perkara mustahil yang kita jangkakan, kini ia berubah samasekali. HUjah yang nyatakan PAS perlu berubah demi perubahan semasa, nyata dangkal! Sebenarnya PAS berubah demi survival politik hingga mengorbankan prinsip parti.
2. Diberi betis, hendakkan peha. Itu ungkapan yang layak diberi berkaitan tuntutan bukan islam yang mahu penyertaan lebih aktif dalam PAS. Bermula dengan Kelab, kini status keanggotaan bukan islam dinaikkan kepada Dewan Harian. Namun itu belum cukup, kini mereka mahukan status yang sama dengan ahli PAS yang lain!
3. Hak untuk mengundi dan memilih pemimpin dalam PAS. Pemimpin PAS kini dilihat semakin terperangkap dengan taktik yang mereka sendiri mulakan semata-mata mahu meraih undi bukan melayu/islam di Malaysia. Di masa hadapan, pemimpin golongan ulama' dari PAS pasti tidak mendapat sokongan dari golongan bukan islam ini.
4. Kepimpinan ulama' dalam PAS sedikit demi sedikit akan terhakis akibat pintu yang mereka sendiri buka, sedangkan pintu rundingan dengan sesama islam ditutup rapat! Ini jarum AnWAR yang dicucuk ke dalam PAS bagi membolehkan beliau menguasai PAS suatu hari nanti kerana diketahui golongan ulama' tidak pro AnWAR.
5. Apabila golongan Erdogan Islam Liberal bergabung dengan kelompok bukan islam dalam PAS, pasti ia mewujudkan 'kuasa beli' yang kuat bagi menjatuhkan pemimpin-pemimpin PAS yang dilihat ortodoks serta tidak 'moderate'. Selepas berjaya nanti, tidak mustahil bukan islam ini menuntut kerusi naib presiden pula nanti.
6. Saya percaya, sebahagian besar pimpinan PAS menyedari perkara ini dan mula mengeluarkan kenyataan agar kelompok bukan islam ini tidak terburu-buru menuntut itu dan ini. Ketahuilah, dibelakang kelompok bukan islam dalam PAS ialah AnWAR yang sentiasa menunggu peluang terbaik kerana dia belum menguasai PAS sepenuhnya......
 Di petik dari X-PKR

No comments:

Post a Comment

Ads


Followers