Ads Powered By ClixSense


Sunday, May 23, 2010

Assalammualaikum TUAN GURU DATO’ DR. HARON DIN

HANG JEBAT said... Assalammualaikum TUAN GURU DATO’ DR. HARON DIN

Surat ini memang khas saya tujukan pada Dato’ untuk menghuraikan segala kekusutan diantara orang islam khususnya orang melayu. Buat pengetahuan Dato’ saya bukannya penyokong Pas atau penyokong mana-mana politik, tetapi tujuan saya mennulis surat ini bertujuan untuk mengembalikan kekuasaan Islam khususnya Islam melayu terhadap politik Negara.
Pertamanya saya ingin melihat rakyat melayu kembali bersatu padu kepada pegangan agama serta cinta akan bangsa dan Negara. Baru-baru ini Negara digegarkan dengan keputusan mahkamah yang membenarkan pihak gereja khusunya penganut agama kristian di Negara ini menggunakan nama Allah Yang kita tahu hanya eksklusif untuk ORANG ISLAM SAHAJA. Tetapi masalah ini telah dipolitikkan oleh parti-parti politik khususnya Pas dan Pkr, perkara ini jelas bertentangan dengan pendirian sebahagian besar ulama tanah air yang menolak penggunaan nama Allah kepada bukan islam. Oleh itu saya merayu kepada Dato’ untuk memikirkan untuk keluar dari Pas atas sebab-sebab yang saya akan terangkan seperti dibawah.

1. Tuan Guru adalah antara ulama pas yang paling dihormati oleh semua parti-parti lain kredibiliti dan pegangan prinsip Dato’ membolehkan Dato’ sentiasa digeruni oleh parti-parti politik lain oleh itu sekiranya Dato keluar menjadi bebas tidak ada sesiapa yang akan mempersoalkan keputusan Dato’, tidak ada sesiapa yang berani mengatakan ia satu konpirasi dan jauh sekali untuk mengatakan Dato; dirasuah untuk keluar dari Pas, kerana tujuan pas sudah jauh menyimpang dari landasan asalnya untuk menegakkan Negara Islam yang berdaulah. Sekarang ini sanggup berkompromi dengan sebuah pari yang memang mempunyai prinsip tidak akan menerima sebuah Negara Islam. Dato’ saya amat berdukacita kerana parti pas diperkudakan oleh DAP untuk mendapatkan undian orang Islam untuk mengundinya, Dato kita Cuma tinggal kuasa yang akan menentukan bangsa, saya melihat Dato’ adalah calon yang terbaik untuk menyatukan umat Islam khusunya Melayu. Saya tidak melihat dengan keluarnya dato’ akan menyebabkan orang maerah kepada dato saya percaya tindakan dato’ akan diikuti oleh ahli-ahli pas yang lain.
2. Saya melihat Nik Aziz terlalu sekular dalam mengeluarkan pandangan. Pemikiran Nik Aziz terlalu terikat untuk menjatuhkan UMNO semata-mata dan tidak melihat kesan yang boleh membawa perpecahan perpaduan dikalangan melayu, Nik aziz adalah individu yang telah memecah belahkan orang Islam. Pandangan beliau lebih bersifat kepartian dan bukan bersifat menjaga kepetingan agama, dalam isu Penggunaan Nama Allah beliau sanggup digelar pelacur agama demi cita-citanya menjatuhkan melayu UMNO, inikan perjuangan Islam sejati. Nik aziz saya tidak rasakan sebagai ulama dia adalah sekadar ustaz yang layak mengajar di pra sekolah sahaja, masakan tidak ada orang yang sanggup mengatakan nik aziz bukan ulama tetapi “p***mak” . Oleh itu sekali lagi saya merayu kepada Dato kembalikanlah kekuatan melayu. Dato’ lah calon yang paling layak sekali.

Boleh sebarkan mana-mana blog….UNTUK AGAMA DAN BANGSA

No comments:

Post a Comment

Ads


Followers